no regrets, just love

Om en vecka vid den här tiden kommer jag att klättra på väggarna - för då kommer jag att panikpacka det sista inför två veckor i Thailand. Jag kommer tvinga E att kontrollera mitt handbagage för sjuttonde gången, räkna igenom böckerna en sista gång och slänga ner lite saker i sista minuten. 
 
Mina sista tanker innan jag somnade var två hela veckor, två jävla veckor då jag bara får vara med henne!!. Sist vi umgicks bara vi två i mer än ett dygn tillsammans var nog första eller andra helgen hon var hos mig. När vi var rosiga om kinderna, fnissade konstant, hånglade som att det inte fanns någon morgondag och inte lämnade min lägenhet. Minns hur vi på skoj gjorde Veckorevyns "är det mer än en sommarflört-test", och att min mage höll på att sprängas av kärlek till denna varelse som flyttat in i mitt hjärta efter en kvart. 
 
Sen flyttade hon in och livet bara snurrade på. Plugg, tentor, jobbsök, jobb, jobb, jobb, plugg, uppsats, uppsats, tentor, pluggångest, sena nätter och tidigare mornar som bara försvann. Så många gånger som jag lovat att bara ägna tid åt henne, samtidigt som jag pluggat medan hon var på toa, läst mail medan hon valt film som jag sedan somnar i och alla kvällar jag ägnat åt att plugga istället för att hångla med henne. Den tiden är så förbi nu.
 
Men nu - två veckor som jag bara ska hänga med henne! (och våra mammor <3) Hon har lovat att inte tröttna på allt mitt babbel... Och jag får väl lova att inte bara läsa (just nu är det femton böcker som står på min lista)... Men två hela veckor då jag bara får hålla i hennes hand, hångla, mysa, sola, äta, promenera, sova och inte behöver tänka på något annat än "ska jag ha mangoshake eller ananasshake till lunch?". Helvete vad jag längtar.
 
För att ge ett taffligt försök på hur jag känner, titta på detta klipp. Kanske det bästa klipp ur alla säsonger av Glee? Kurt och Blaine har precis träffat och har börjat fatta att dom är förälskade. Så Blaine slänger ihop en liten sång med sina vänner bara. <3  
 
0 kommentarer