två recensioner

Jag har snart avslutat bok nummer fyra under denna resa. Men här kommer en snabb genomgång av bok nummer ett och tre:

Bok nummer ett) God Jul av Jonas Karlsson. Som en längre variant av tidigare novellsamlingar. Bitterljuv och helt fantastisk. Det är stundtals krispig stämning och en skrattar högt. Bra historia att ägna några timmar åt. Huvudkaraktären vill jag bli kompis med och supa under bordet med hjälp av några paraplydrinkar.
 Tre av fem palmer.

Bok nummer två) Lilla Smycket av Patrick Modiano. Hade jag inte vetat om att hen vunnit Nobelpriset hade jag aldrig ens tittar på boken. Den är ett typexempel på bok jag aldrig läser. Eller rekommenderar. Anledning? Långsam, tråkigt språk, velig och beige karaktär. När boken väl är slut fattar en ingenting?
 Får en överstruken palm.
0 kommentarer