and when I touch you I feel happy inside

När vi ändå tänker på döden och personer som tas ifrån oss alldeles för tidigt, så har jag även tänkt rätt mycket på relationer som en aldrig startar. Och alla relationer som hålls vid liv av ren slentrian. Jag har tänkt på hur jag träffade E och hur jag blev förälskad efter några timmars hångel och hur jag satsade på en relation jag bara hade drömt om. Men att jag faktiskt vågade? Nu i efterhand förstår jag inte hur jag vågade stöta på henne mitt på blanka dagen, eller kunde hångla upp henne eller ens bjuda in henne till mitt rum - fastän vi båda var nyktra. 
I dag kan jag ju säga att det var mitt livs bästa beslut eftersom vi nu är dökära, förlovade sambos. 
 
Och jag har tänkt på alla andra jag har i min närhet, som finns där nu och alltid. Relationer som jag samlat på mig under åren, som fördjupas för varje år och som flätas samman med varandra. Jag har den stora turen att bara omges av guldkorn och diamanter. Och dagar likt dessa är jag så jävla tacksam över folk jag har i min närhet, som känner när jag känner och som förstår livets alla olika sidor. tack. 
 
0 kommentarer