fördel med vintertid

Kombinationen av att börja träna och att det numera är vintertid = jag vaknar en timme innan klockan och påbörjade "8 saker du aldrig skulle våga" av Eva Susso och Moa Eriksson Sandberg. 

Jag och Ernst var på deras releasemingel förra veckan, och jag brukar dyrka allt som Gilla Böcker släpper. Denna bok är inget undantag. Den är fullständigt ljuvlig! Jag har kommit ca hundra sidor och växlar mellan att rodna, fnissa, knyta näven och förälska mig i karaktärerna. Återkommer när jag läst hela. 

Och gröten är en effekt av träningen. Har fått tips från coachen om att börja med en stadig frukost. Tips om hur jag ska få det att smaka mindre gröt emottages gärna. Idag: kardemumma och hallon. 
1 kommentar
Ellen

Jag skulle vilja kalla mig ganska väl bevandrad i hantverket gröt och har lite goa tips:
Koka grynen med mjölk ist för vatten
Brygg ditt favoritte och koka grynen på tevattnet
Blanda i pepparkakskrydda i den färdiga gröten
Jobba mycket med topping: grekisk yoghurt, salta jordnötter, nötsmör, fruktsallad
Gör ugnsbakad gröt!! -->
1 banan, 1dl havregryn, 1 tsk bakpulver, 1 ägg och en skvätt vatten. Lite salt också kanske, och ev krydda. Mosa bananen och blanda m övriga ingredienser. Strö lite bär i botten av en ugnsfast form och häll över grötsmeten. Grädda ca 20 min i 175gr. Klicka över nåt krämigt, typ kvarg och jordnötssmör, et voila 👌

/grötälskaren