I never loved nobody fully

Jag har kommit på vad som får mig att må allra bäst när jag egentligen vill sova bort oktober-november och vakna två veckor innan jul. Att bara hänga med henne. Det är så enkelt och kravlöst. I tidigare relationer har jag varit stressad över att jag inte gillat samma saker som den jag hängt med. Att jag känt mig dålig, tråkig eller allmänt sämst för att jag inte gillat samma musik, typ av film, humor eller vill göra samma saker. 
- och var det någon mer än jag som alltid fejkade musiksmak för att råka ha exakt samma som den en raggade på? Eller intressen? Eller vilka sporter en utövar och gillar?
 
 
Men i detta förhållande är det helt andra spelregler. Och jag har kommit att älska att bara hänga med henne. Tidigare har jag haft svårt för att bara vara hemma. Blivit stressad, tyckt det har varit jobbigt och flytt hemmet. Men nu är det bland det bästa jag vet. Skillnaden? Vi hänger fast vi gör helt olika saker. 
 
Denna dag har hon spelat tv-spel medan jag suttit i sängen bredvid och fixat med uppsatsen och slöläst bloggar. Och det är så enkelt och helt utan krav. Inget fixande, inget som ska styras upp, utan två människor som bara hänger ihop och gör helt olika saker. Är det inte rätt magiskt hur en människas närvaro kan få en att må så förbannat bra? Kan det vara någon slags energi en utstrålar? Eller kanske att ens hjärtan slår i samma takt? Vem vet, men härligt är det. Och precis vad jag behöver.


 
0 kommentarer