luckiest girl on the planet

Saker en gör för sin donna när vintern kryper närmre - ställer klockan en timme tidigare. Äter frukost i lugn och ro. Åker med in till stan och följer donnan till jobbet för att sen strosa bort till sitt eget jobb några kvarter bort.
Och nu när Stockholm börjar bli kallare, det är tidigt på morgonen och folk springer till sina jobb medan butiker sakta vaknar till liv. Det är en speciell känsla att se hur allt bara flyter på. Jag tänker på Manhattan, hur dom spolar gatorna varje dag innan staden har vaknat och på mitt och syrrans favoritfik precis bakom Empire State Building där vi och byggmänniskor hängde. Och jag saknar New York så att det brister i bröstkorgen. Jag måste tillbaka. 
 
Det är ganska märkligt att jag bara har varit där tre gånger, men det känns som ett andra hem. Hur kan min kropp, hjärna och hjärta bara ställa in sig på det? <3 Jag bara trivs där och det pirrar i mig av att tänka på staden. Så nu ska jag googla på när körsbärsträden blommar i Central Park och spika datum. 
 
0 kommentarer