detta är fan på riktigt

Ni vet när vardagen bara snurrar på, en hinner knappt med sitt eget schema och har hundra andra saker att hinna med. Som jobb, skola, partner, vänner, träning, läsning, matlådor och poddar. Det går i ett, konstant. Och är det lugnt i mitt liv så kaosar det i någon annans liv. Och kaosar det hos mig är det lugnt på andra ställen. För det är ju så livet är. Kaos och alldeles fantastiskt. 

Fast mitt i all kaos och vardag kommer dom där stunderna som en mentalt sparar och placerar i hjärtat. I går fastnade jag i hennes ögon och bara lät det vara så i några sekunder extra. Känna det där pirret, fånflina och märka av hur hjärtat tickar på lite extra. Stunder som dessa är bland det finaste jag vet. 

Folk är så duktiga på att fota solnedgångar och spara sommarminnen till vintern. Fast jag vill spara allt. Skratt som fastnar i halsen, dagens första kopp kaffe, att krama en vän efter månader isär, barns skratt och dans till ens favoritlåt. Allt vill jag spara och lagra till senare tillfällen.



0 kommentarer