gott nytt år!

Jag har ju läst Hanna och Amandas The Golden Year - ta makten över ditt liv på ett år och enligt dom så kickar nyåret igång nu på hösten. Så nu har jag slukat boken, jag lyssnar ikapp gamla poddavsnitt och jag är väl så redo jag kan bli inför förändringar och förbättringar. 
 
Tänk vad smidigt ändå. Jag har fyllt i vad jag vill ska ske inom ämnena Kärlek, jobb, välmående och vänner. Och sen är det lite hemligheten över detta samtidigt som en ska rensa ut allt och alla som inte får en att må sitt allra bästa jag. 
 
Och det kan ju vara värt ett försök? Jag tänker att den här hösten ska jag bara göra snälla saker mot mig själv. Som att dra ner på tempot, yoga och boka av saker från listan. Så får vi väl se hur golden det hinner bli på ett år? Jag vet inte, men är i något slags skede då jag gillar Hanna och Amanda, då jag tycker om att tänka positivt och våga tacka nej till saker jag egentligen inte hinner. Lite som att jag håller på att falla in i ett hundra%-liv istället för det dubbla eller trippla som jag brukar köra. 
 
Lite av det som jag tänkte åstadkomma på ett år:
 
Kärlek: ha gemensamma mål med Emelie. Som att vi båda vill ha körkort! Och planera in en längre resa. 
 
Jobb: dra in pengar till mitt egna företag och våga tacka nej till jobbpass jag egentligen inte hinner med. Utbilda och föreläsa för minst 100 kids. 
 
Välmående: yoga minst en gång i veckan och jogga regelbundet. Planera in nöjesläsning och typ pausa annat. Våga ta ledigt och lämna arbetet när det är slut för dagen. 
 
Vänner: starta en bokcirkel! Den 17e varje månad ska vi ha läst en ny bok. Så himla peppad inför detta. 
 
Detta kan väl inte vara så svårt att ordna eller hålla efter? Och ett tjog punkter till ungefär. Hurra!
 


 
Hanna & Amanda
0 kommentarer