kapa och spara

Jag vet inte om det är jag som är pedantisk och gillar att ha koll på läget. Men jag inser nu när jag sitter med uppsatsen för hundrade gången (inser nu också att det förmodligen har passerat fler än hundra dagar sen jag kickade igång detta projekt?) - att jag har så många dokument på gång samtidigt. För en enda uppsats. 
 
1. Varje dag som jag skriver eller filar på den kopieras uppsatsen till ett nytt dokument märkt med dagens datum. = ett dokument per dag.
 
2. För varje inlämning/deadline har jag en ny kopia med den dagens datum.
 
3. Ett dokumt med citat som ska eventuellt ska klippas in
 
4. Ett dokument med artiklar, personer, övrigt som eventuellt ska klippas in
 
5. Ett dokument som heter "KAPA/SPARA!" där allt bra som jag skrivit hamnar och som eventuellt ska bakas in igen.
 
6. Ett dokument där jag klipper in allt som jag tagit bort och som bara ska sparas. 
 
 
Gör alla på detta vis eller är det jag som dragit det ett steg för långt? 
 
Något annat jag skulle vilja genomföra som förmodligen är steget för långt är detta. Hur fint är inte detta system?


 
0 kommentarer