denna dagen ett liv

 
Vad är ditt förhållande till tid?
Det beror helt och hållet på vad jag gör. Hänger jag med min donna är den magisk och en kväll går på en kvart. Detsamma gäller under middagar eller häng med vänner. Om jag däremot hamnar i en diskussion som leder till krispig stämning så tar tiden aldrig slut. 
 
Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Det är antingen när jag tagit andra koppen kaffe och har lång tid på mig att äta frukost eller brunch, gärna utomlands. Annars gillar jag framåt 22 när jag kan somna in medan E eller vännerna kollar film. Att somna innan läggdags med folk runt omkring mig är ljuvligt. Alternativt 01.15 på ett dansgolv - vilket sker 4 gånger om året. 
 
 
Vilken är det bästa veckodagen?
Jag som alltid jobbat ruckiga scheman har aldrig brytt mig om dagar eller så. Men sen jag började på kontor (läs två veckor, snart), så är nog lördagar allra bäst. Den känns fri på något vis? 
 
När går tiden som snabbast?
Mellan två möten? Hinner knappt skriva klart minnesanteckningarna förrän en ska iväg på nästa grej. Mina dagar på nya jobbet bara svischar förbi <3 på ett väldigt bra sätt!
 
När går tiden som långsammast?
När en ska strecha efter ett pass på friskis? Jag brukar halta ut innan det börjar alternativt somna på golvet. 
 
 
Hur länge tar det för dig att sminka dig?
Fyra min, max? Oavsett vad jag gör med mitt utseende så tar det inte mer än fem min. Inklusive dusch och påklädning. Jag har alltid fått lära mig att vara snabb och effektiv. Samt hur en gör en raggardusch. 
 
Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett denna?
Förmodligen 60-70-80-talet? Alternativt 1910-1920 någon gång och slogs för kvinnors rösträtt? När folk brann för politiska frågor och kämpade och fick igenom förändringar. Jag måste ju ha varit med då? Det känns så. 
 
 
Äter du fort eller sakta?
Snabbt. Alldeles för snabbt. Kan göra iordning en frukost i 20 min och sen äta på två? Middag äter jag på några minuter. Och hinner ändå prata på. 
 
Vad gillar du mest att lägga ner tid på?
Hångla, bada badkar, promenera, läsa. 
 
 
Vad gillar du minst att lägga tid på?
Logga in på Nordea. Skjuter upp det alldeles för ofta. Alternativt betalar räkningarna två månader i förskott. 
 
När brukar du går upp och lägga dig på vardagar?
Mellan 22.00-01.00. Allt beror på vad jag gjort på kvällen och om jag är exalterad över kvällsjobb på Testpoint <3
 
Ditt längsta förhållande?
Det jag har nu <3 räknar inte med dravlet som hände på gymnasiet. 
 
Vad är den längsta perioden du varit singel?
Mellan Marie och Emelie - så vad kan det vara? Två år? Känns som minst hundra. 
 
Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Baka och hångla med E. Se serier och nöjesläsa? 
 
 
Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Då hängde jag med Newcomers i Växjö och deltog i en workshop om anatomi, och pratade engelska! Har pratat engelska hela kvällen och är så jävla stolt över mig själv.
 
Vad gör du om tre timmar?
Då hoppas jag att jag är hemma och sover. Just nu befinner vi oss i Linköping. Och jag längtar hem <3 
 
Var ser du dig själv om tio år?
Då har vi två barn och en hund som heter Frans <3 jag har släppt minst en bok och håller antingen på med andra eller tredje boken. Och jag jobbar med något ännu drömmigare än nu? Vilket typ inte finns. 
0 kommentarer