en vecka!!

Hallå! Nu har jag arbetat på RFSL i en hel vecka!! Hur sjukt är inte det? Första veckan har handlat om mycket introduktion, träffa människorna som jobbar här, lära mig hitta osv. Men jag har fått en del uppgifter som jag betar av allt eftersom. Och jag är så sjukt glad och tacksam över detta jobb - JAG JOBBAR PÅ MITT DRÖMJOBB. 
 
Jag arbetar som projektledare på hiv och hälsa. Mitt fokus är hivprevention och säkrare sex - och jag får betalt! I pengar och inte i ostmackor, konserter eller fika. Jag är anställd för att arbeta med mitt absoluta bästa ämne. Så stort tack till mig själv för alla år av plugg, utbildningar, sena nätter, långa nätter, kånkande land och rike, volontäruppdrag och allt annat som jag sysslat med. Nu är jag på plats mitt i drömmen och jag njuter varenda sekund. I går mailade jag min gamla handledare och berättade om min nya tjänst. En av meningarna handlade om att för ett år sen minglade jag runt i lokalerna och intervjuade folk till min kandidatuppsats, och nu är dessa människor mina kollegor. Hur sjukt är inte det? 
 
Och nu måste jag kila, ska iväg på mitt första hiv-möte. Orkar knappt ta in allt vettigt och viktigt jag gör tillsammans med mina kollegor. Hipp hurra för mitt nya jobb!  
RFSL
0 kommentarer