6 lesbiska filmer jag sett

Jag skrev om en magisk lista i går där några har samlat de 100 bästa lesbiska, queera, bisexuella filmerna genom tiderna. Och jag skulle ju gå igenom och bocka av alla jag sett. Det var totalt 6 stycken! Och då såg jag ändå två av filmerna i går... 
 
Så här kommer sex film-tips på vettiga, lesbiska filmer <3
 
nr 51. Blue is the warmest color. Denna film innehåller den längsta sexscenen jag någonsin sett. Ett tag trodde jag att jag hade somnat och drömde - för sexet tog aldrig slut? Resten av filmen består av en vacker, sorgsen kärlekshistoria. Blå är den varmaste färgen får 4 av 5 palmer. 
 
nr 24. Loving Annabelle. Alla som någonsin varit kär i en lärare räck upp en hand? Ni som räckte upp en hand, detta är er våta dröm. Annabelle börjar på en katolsk flickskola och är skolans enda flata. Eller? Skolans snyggaste lärare är visst också flata. Drömfilm osv. Loving Annabelle får 4 av 5 palmer. 
 
nr 11. Kyss mig. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna. Det enda jag vet är att om dom hade gjort filmen med en helt annan huvudroll hade detta varit världens bästa film. Nu är den ok. Mia blir kär i sin styvsyster på sin pappas födelsedagsfest, fastän Mia precis förlovat sig med "sitt livs kärlek".  Kyss mig får 3 av 5 palmer. 
 
nr 10. Pride. Åh, kan knappt beskriva hur fin och bra den här filmen är. <3 Baserad på en sann historia om hur ett gäng HBTQ-personer från London bestämde sig för att hjälpa en by där en gruva är nedläggningshotad. Magisk film! Pride får 5 av 5 palmer. 
 
nr 5. Fucking Åmål. Behöver jag ens beskriva denna? Skolans populäraste tjej Elin blir kär i skolans mest mobbade tjej Agnes. Dom bor i en håla, hatar sina liv och hatar att vara tonåringar. Men gillar oboy och drömmer sig bort. Och en av världens finaste kärlekshistorier <333 Fucking Åmål får givetvis 5 av 5 palmer. 
 
3. Imagine me & you. En brud som gifter sig blir förälskad i donnan som gjort alla blomarrangemang till festen. Ännu en heterotjej som kommer på att livets kärlek är donnor och inte gossar. Vackrare och mycket bättre än Kyss mig. Imagine Me & you får fyra av fem palmer. 
0 kommentarer