peppen och peppen

1) jag har precis hämtat ut denna guldklimp som en fin person på Bonnier skickat mig. Det är Skymningsflickan av fantastiska Katarina Wennstam. Recension kommer sen här på bloggen och i podden Minnet Fullt <3. Och OM jag är peppad på denna bok? Wennstam är en av få författare jag läser direkt när det släpps nytt, och jag kan inte få nog. Jag vet inte om jag älskar språket mest eller de olika ämnena som tas upp? Jag älskar att det är fall som är inspirerade av verkligheten och att det alltid finns en allvarlig, feministisk och kritisk ton i Wennstams böcker. Allt som Wennstam skrivit är genialt från första till sista sidan. Och även om böckerna är fristående, är mitt tips att läsa böckerna i kronologisk ordning. 
 
2) I morgon åker vi till Ungern och Budapest, och jag har nog aldrig varit mindre förberedd? Dock är jag  överdrivet peppad. Så det jämnar väl ut sig? Som exempel på att detta är en spontantripp: jag har fått för mig att vi ska till Bulgarien istället för Budapest... Men nu har vi i alla fall både växlat pengar och handlat resorb. Och jag har valt ut vilka böcker jag ska ha med mig. Så resten borde gå lätt att lösa. 
 
Nu ska jag bara betala skatteverket och CSN en säck med guldpengar var och sen ska jag packa. I morgon har jag semester!!
Albert Bonnier förlag
0 kommentarer