botemedel mot ångest

Lider du också av ångest inför julen? Då har jag två tips: 

1) gå till gymmet, sätt på en bra lista och spring. Spring, spring, spring. Och mima till varje låt. Att låtsas att en är med i en musikvideo kan underlätta vilken handling som helst. Jag har inte kunnat träna på en månad pga jobb och rövhosta. Men i går kunde jag äntligen kubba igen! Min svettmängd på denna bild skojar en inte bort. 

2) kom ihåg att det är faktiskt bara en eller max två dagar det handlar om. Och det är ok att inte vilja vara med sin "familj". Det är såklart svårare när en är under arton. Men stick till en kompis eller volontära i en kyrka/djurhem/soppkök/föreningslokal. 

Allt blir enklare när en är över arton och får bestämma själv såklart. Det är mycket som blir enklare när en fyllt arton. Men, även om en passerat arton och inte vill fira med sin familj pga olika anledningar, så har en alltid rätten att tacka nej. Bara för att en fötts i en viss familj, behöver en inte dyrka deras existens. I år har jag flera vänner/bekanta som vågar ta steget och istället firar med vänner<3


Magdalena Ribbing svarade följande för två år sen. Och jag tycker det beskriver bra. Det finns andra människor och andra familjer att hänga med <3
0 kommentarer