HUVUDSTÅENDE


Ungefär såhär peppad, glad och stolt var jag efter att jag klarat av HUVUDSTÅENDE för första gången! Jag skrekskrattade rakt ut när jag kom upp, så otroligt häftigt. 

Jag hade först gjort ett yogapass som ska skapa energi. Och sen testade jag att ställa mig på huvudet. Och det gick! Jag hade en stor fatboy bakom som stöd, men lyckades gå upp direkt så att fötterna nuddade vägen. 

Såhär gör jag:
1) sitter på knä, knäpper händerna och har underarmarna pressade mot golvet
2) lutar huvudet mot armarna, som att dom knäppta händerna ska fungera som stöd
3) ställer mig på tå och rör benen sakta framåt
4) kickar ifrån! Och tadaa! Jag står på huvudet!

När jag gjorde själv kunde jag gå upp från golv till att luta mig mot väggen utan problem. Jag kan även gå ner ganska balanserat, jag ramlar inte ihop. När E var med kunde jag stå rakt uppåt, men då fick jag ju hjälp med balansen! 

Men det är så häftigt vad min kropp kan klara av! Jag kan liksom ställa mig i HUVUDSTÅENDE!! Min kropp kan det! Och jag är så stolt över mig själv <33
- jag och Fridah har ju pratat om det här i podden vid flera tillfällen. Om kroppar, träning, inställning och vad en tror att en kan - och vad en faktiskt kan klara av. Och jag klarar tydligen av HUVUDSTÅENDE!! 

Nästa steg är att få bättre balans och kunna stå helt själv. Känns som ett rimligt mål att sträva efter. 
träning yoga
0 kommentarer