att förstå new york

 
Om tre timmar blir vi upplockade för att åka ut till Arlanda - i dag åker vi till NEW YORK!! Det känns helt overkligt. Jag bokade resan för mindre än en månad sen, och nu är det dags. Och det går inte riktigt att ta in. Allt är packat och nu sitter vi och går igenom kartan för att skapa en bild åt E. För mig blir det fjärde gången som jag är där och för henne blir det första gången. Och givetvis kan det vara omvälvande - och det är när en lär känna någons res-typ som en verkligen lär känna en människa. 
 
Jag och syrran funkar på exakt samma sätt: finns det något ätbart så kan vi gå, shoppa, mingla och vara på stan i 12 timmar utan problem. Det finns överlag väldigt lite jag bryr mig om vad det gäller resor, för det är så jag funkar. Men när exempelvis HT var i London kaosade det så fort någon var hungrig. På andra resor har andra saker krockat för att vi funkat olika. Och det finns så mycket att tänka på kring att vara på resande fot, som jag sakta men säkert lär mig genom andras upplevelser. Allt från matpreferenser, till vart närmsta toalett ligger, hur hotellrummet är eller om det går att ta sig fram smidigt? - tankar likt dessa kan ju verkligen finnas och begränsa en människa. 
 
Så vi medlar, kollar kartor och packar det sista. Snart åker vi!! Fem hela dagar på min favoritplats med min bästa människa <333! 
 
0 kommentarer