att överanstränga rösten

Jag blir lika förvånad varje gång det händer - att jag kan få ont i halsen pga överansträngning? Hur är de ens möjligt? Jag pratar ju i princip 10 timmar om dygnet? I går höll jag i tre 90-minuterspass där interaktionen var blandad. Men det blir verkligen skillnad på att vara ensam med en hel klass i jämförelse med att en är två i språkintroduktionsklasser. 
 
Jag tror att det handlar om att jag ändrar röstläge och sättet att prata helt när jag föreläser. Mina vänner och tjej kan höra en skillnad på min röst ifall jag kommer in på ett ämne som jag brukar föreläsa om - för då får jag ett annat tonläge på rösten? Haha, så himla konstigt? 
 
Fast med tanke på att jag får föreläsa och utbilda kids, så är det världens bästa anledning till att ha lite halsont. Så resten av dagen ska jag hänga med dessa raringar. Visst är dom fina? HIttade två av burkarna i New York, och den i mitten kommer ifrån London. Älskar att dom är i pastell och att märket heter HT <3 
0 kommentarer