jetlag och kärlekar

Vi är hemma och åter i Stockholm! Och trillade rätt in i alla hjärtans dag-firande. Jisses, som folk håller på. Hela New York fullkomligt svämmade över av hjärtan, rosor, choklad och bilder på vita heteropar. Jag firade denna kärleksdag genom att sitta på ett plan hem över Atlanten med min kärlek efter en fantastisk resa! <3 På kvällen träffade jag HT, drack drinkar, åt hamburgare och avslutade det hela med att se Fifty Shades of Grey. Den filmen kommer kräva några egna inlägg... 
 
Så sammanfattningsvis firade jag kärleksdagen på allra bästa sätt, med flera av mina kärlekar <3 Jag blir så trött på hur den dagen framställs, som att den enbart är till för par - som att kärlek enbart kan skapas på det sättet? Vi lyckades se ett par som inte var heteropar bland alla reklambilder i NY, finns det något motsvarande här i Sverige? Enligt reklamens värld är dagen till för vita, unga, jämngamla heteropar. Vilket är ganska märkligt när det finns så otroligt många fler relationer som aldrig får samma utrymme. Den dagen när olika kärleksrelationer värderas på samma vis, kommer världen vara en bättre plats. 
 
Och semestern i New York? Herremingudihimlen. Vi har minglat runt, ätit hamburgare, hånglat, fikat, gått runt i solen, shoppat, ätit cupcakes samt skrikit över hur jävla fantastiskt och övermäktigt New York är!! Vi har tagit ett område i taget och ätit oss fram <3 Och jag är så jävla kär i den staden, och jag måste tillbaka.
 
0 kommentarer