seminarium online

Jag har ju valt att plugga några kurser på distans, eftersom jag inte direkt känner ett brinnande behov av att lära känna ännu en klass. Då är det himla skönt och smidigt att bara klicka in sig på en sida några gånger i veckan, läsa all litteratur själv och sköta allt plugg på egen hand. Och för första gången har jag haft ett seminarium online. Har ni någonsin varit med om det? Jag har haft olika gruppchatter, gemensamma uppgifter att lösa, frågor vi ska diskutera osv. Men aldrig att jag ska sitta och prata live med folk om något? Känns sci-fi. 
 
Inledde detta med att inte förstå hur en laddar ner programmet... Lyckas ladda ner, men fattar inte hur en öppnar det osv. Och jag inledde seminariumet med att inte förstå hur jag fick igång min egen mic... 
 
Fast sen när allt var löst gick det nog ganska bra. Vi var bara fem elever som skulle diskutera + en lärare. Så vi hade som ett möte fast på nätet. Min facination finner inga gränser. Och för att illustrera de känslor en kan känna under ett liknande tillfälle, kommer dessa bilder.
 
När en inte ens förstår hur en startar en mic... Medan alla andra i gruppen säger hej och tjena till varandra.
 
Tankarna som alltid slår mig, oavsett seminarium: har jag läst rätt böcker? Hur har dom andra läst böckerna? Hur jag har läst böckerna? Är jag på rätt kurs osv. För att alla alltid tolkar texterna och frågorna på helt olika sätt. 
 
Och glädjen och stoltheten som värmer i bröstet när en lyckas säga något vettigt och någorlunda intelligent. Och bekräftelsen som känns när läraren spinner vidare på något en sagt. Heja! 
0 kommentarer