skolpass

Om en liten stund ska jag kasta mig iväg på tuben mot en högstadieskola. Dagen är fylld med tre 90 min-pass i åttondeklasser. Och jag är så himla peppad! Jag har inte haft några högstadiepass på hela hösten, så det ska bli jättekul att få komma ut igen. Älskar att hålla högstadiepass, eftersom dels att klasserna skiljer sig så otroligt mycket och dels för att det kan vara så olika i en och samma klass. Så det gäller att hålla koll på gruppen och hela tiden anpassa sig på bästa sätt för att nå alla. 
 
Min kombo påpekade precis att vi kan ju vara deras första kontakt med detta område. Och det är ju något som jag är ständigt medveten om, fast det är ju ändå helt sjukt? Tänk att vara 14-15 och aldrig fått prata om sex? Om kroppar, kön, kondomer, kärlek eller relationer? Fast sen fortsatte kombon med att tillägga att det är sjukt bra att det är oss dom träffar - vilket är sant och fint. 
 
 
Och apropå RFSU, hur fint och mysigt är det inte att min favorit Olle Waller är med i senaste avsnittet av Sexpodden? Ska ladda ner och lyssna på väg till jobbet. Fina Olle <3 
 
0 kommentarer