slicklapp

Vecka fem om fittan har passerat och jag vill ta upp slicklapp! Detta är ett slags preventivmedel som en kan använda när en antingen slickar fitta eller ägnar sig åt rimming. Rimming är när en slickar och stimulerar någons anal med tunga och mun. Eftersom fokus är fittan så stannar vi där gällande analen. 
 
Men en slicklapp kan en alltså använda när en ska slicka fitta. En del tycker att det är en bra idé att klippa en kondom på mitten och använda den, andra köper in från andra länder eller beställer över nätet. Förra veckan fick jag höra lite olika anledningar till varför slicklapp skulle vara en bra idé:
 
1) Synliggöra att det finns preventivmedel för KSK*-gruppen. Att personer som ägnar sig åt att slicka fitta också har ett preventivmedel som är riktade åt just dom. Många kan tycka att preventivt arbete är kuk-fixerat med tanke på att kondom alltid är i fokus. Men med slicklappen synliggörs KSK-gruppen.
2) Att det finns ett preventivmedel som är lika tillgängligt som kondom, eftersom det går att klippa en kondom itu - och då få en slicklapp.
3) Att synliggöra att även KSK-gruppen har sex på olika sätt och vid vissa sätt behövs skydd. 
 
* KSK = kvinnor som har sex med kvinnor
 
Mina tankar kring slicklapp? En person som föreslår att det går bra att klippa itu en kondom och använda som slicklapp - har nog aldrig slickat en fitta! Var skulle en placera den lilla gummibiten? För vilken vätska ska slicklappen skydda? Personen som slickar eller den som blir slickad? Och varför?
- jag är helt enkelt emot slicklappar. 
 
Det en vet om hur STI kan överföras från fittan är att om en person har en STI, så är det högre koncentrat av bakterien/viruset ju högre upp i slidan en kommer. Alltså, om en slickar fitta så når en inte dit upp med tungan. Och även om en skulle få något i munnen så har munnen ett skyddande hölje av saliv, vilket gör att det är svårt för virus/bakterier att fastna i munnen och sedan vidare till slemhinnorna i halsen. 
- och skulle en person ha synliga herpessår eller kondylomvårtor är det nog en bättre idé att avstå helt från att utöva oralsex just då och där, och istället vänta tills det läkt. 
 
Vilket innebär att en slicklapp i sig skapar mer oro och förvirring? För vad ska jag skydda mig mot? Vad kan överföras och hur ska jag tänka? Och hur ska slicklappen placeras? Hur får jag den att ligga still? 
- det som istället borde vara i fokus är att forska mer kring fittans olika vätskor. Vilka vätskor kan överföra sjukdomar och på vilket sätt? - Därefter kan en börja tänka mer kring hur en ska skydda sig. 
 
Här tycker RFSL och RFSU till om slicklapp. Om en är intresserad av det. Vad tycker ni andra om slicklapp? Jag vill gärna höra andras åsikter om detta! 
 
 
Dessa bilder är tagna 2011 när jag gick samordnarutbildningen för Colour of Love. Vi gick igenom lite olika preventivmedel och jag fick bland annat testa på denna slicklapp. Det är alltså en slicklapp i form av en ansiktsmask en trär på över halva ansiktet. En fäster en ögla bakom varje öra, och så sätter en igång att slicka. Ser jag inte erotisk ut? Speciellt med det extra utrymmet för tungan. 
- och eftersom halva ansiktet är inplastat är det väldigt lätt att råka dra in det där extra tung-utrymmet i munnen, vilket i sin tur täpper till hela käften. Det är nog det som precis har hänt på bild nummer två. Och jag vet inte vad ni känner, men tycker ni att det ser lockande ut? Smidigt och sexigt ut? Praktiskt? Fyndigt? 
#fittan #fittansår
0 kommentarer