tacksamhet

Alltid efter att jag yogat hamnar jag i något slags lugnt lyckorus. Yogainstruktören är på gränsen till flummig, men i kväll var det mestadels fint. Och hen pratade om tacksamhet, att vi skulle fundera på saker vi var tacksamma över. Hur ofta gör ni sånt? Dom få självhjälpsböcker jag läst handlar alltid om det. Att ju mer en tänker på saker en är lycklig över, desto mer sånt drar en till sig. Dessa saker tänkte jag på att jag är tacksam över:

- att jag har hela helgen bokas med vänner! Först HT-häng här med övernattning och sedan kryssning med HT + Aspudden-gänget på lördagen
- att jag är så jävla kär i min tjej <3 att hon dagligen får mig att flina och fnissa av glädje och kärlek
- att jag och Fridah har så mycket peppiga och vettiga grejer på g med Minnet fullt
- att jag kommit igång med plugget igen
- att bokcirkeln är igång
- att jag börjat kubba igen
- att jag har ett sjukt bra samarbete på g
- att jag arbetar med saker jag verkligen brinner för
- att jag lämnade in en skoluppgift 21.59 när deadline var 22.00. Vem sätter en deadline 22.00? Så märklig tid.
- att jag minglade runt i kortkorta shorts på gymmet utan att bry mig om att folk glodde
- att solen skiner och att våren är här!
- att jag spånar vettiga projekt med en vettig person
- att vi planerar en syskonhelg på landet
- att jag nöjesläser mycket
- att jag hittat en ny, ljuvlig podd
- att la familia planerar en resa till våren

Vi fick även "önska" tre saker vi vill ha mer av just nu. Jag önskade mig "energi, ro och stolthet". 
0 kommentarer