bibliotek <3

Åh, jag älskar verkligen bibliotek. Är det något jag alltid kommer att slåss för så är det människors rätt till gratis litteratur. Detta får aldrig försvinna. Men det som däremot får försvinna är sura bibliotikarier. Jag vet inte ens om jag har träffat en trevlig? Och jag förstår inte varför? Dom tenderar alltid att bli störda, bli sura och sucka åt en när en bok inte står på sin plats. Som att dom hatar böcker? Blir en inte bibliotikarie för att en gillar att arbeta med böcker? 
 
 
Jag var förbi SU och samlade på mig denna hög inför vårens kommande kurser. Älskar att två av mina kurser är på distans = annan skola = SU brukar ha böckerna. Det är så himla smidigt samtidigt som jag slipper köpa massa böcker. Under våren kommer jag att läsa följande: 
 
- Genusvetenskap, GR, (A), Feministisk teori och intersektionella maktanalyser A2. 15 hp
- Interkultur I. 15 hp
- Genus och sexualitet. 7,5 hp
 
 
0 kommentarer