finns det en så finns det flera

Är det inte en klyscha inom serier att finns det en hbtq-person, så finns det oftast en till? Nu tänker jag inte på den där töntiga idéen om att varje tjejgäng måste ha en feminim bögkompis. Utan att det oftast är två hbtq-personer - och som ofta faller för varandra? Är inte det rätt ologiskt?
 
Just nu är jag helt inne i Pretty Little Liars där en tjej är flata, och när en annan också kommer ut som flata - så börjar dessa per automatik att dejta. Givetvis i hemlighet, för den ena vågar absolut inte komma ut för sina föräldrar för då skulle hela hennes liv förstöras. Att det alltid ska framställas som problematiskt att vara hbtq är en helt annan historia. 
 
Men är det bara jag som tänkt på detta? Jag kan tycka att det är så långsökt att bara för att två hbtq-personer bor i samma stad, så måste de automatiskt dras till varandra? Så är det väl knappast i verkligheten? Enda gången jag sett att två personer inte tänder på varandra är Anthony och Stanford från SATC, som bokstavligen uttalar att de knappast passar bara för att dom är bögar. Som Charlotte tror. 
 
Även i min favoritserie sker detta. Kurt och Blaine samt Brittany och Santana. 
0 kommentarer