fittans år!

Jag har tänkt på hur jag vill utveckla bloggen under kommande år. Dels vill jag skriva om mina olika uppdrag som sexualupplysare, olika fakta jag lär mig och saker jag kommer att lära mig under vårens plugg. Dels vill jag skriva om vettiga böcker jag läser, feministiska tankar och saker jag hittar på med min tjej och mina vänner. 
 
Men så finns det ett ämne jag aldrig kan tröttna på. Ett ämne som jag kan föreläsa om i timmar, som jag alltid vill lära mig mer och som jag alltid vill utbilda andra om. Ett område som, oavsett vilken målgrupp jag möter - kan leverera fakta som dom inte känner till. 
 
FITTAN
 
Det finns så otroligt mycket fakta, kunskap och information om fittan som folk inte känner till. Och det slår mig varje gång jag träffar en ny grupp människor som jag ska utbilda - det finns stora kunskapsluckor om detta kön som ungefär hälften av jordens befolkning har i olika utsträckning. Under 2014 träffade jag fritidsledare, kids i åldrarna 10-19, fotbollstränare, personer som har språkintroduktion - och det finns kunskapsluckor att fylla!
 
Så min plan är att varje vecka lägga upp ett nytt inlägg om fittan. Det kan vara fakta, lustanatomi, myter, pepp, kultur, normer, föreställningar  osv. 
- jag har redan kommit på 46 rubriker. Så har ni några ideér på vad de sista 6 veckorna ska handla om får ni gärna maila mig på [email protected] 
 
Jag är så extremt peppad inför detta! Att upplysa andra om fittans olika delar, vilka vätskor som finns, hur en kan få fantastisk orgasm eller vad fittan kan lukta eller se ut - är bland det bästa och viktigaste jag vet. Att känna till hur ens kropp fungerar är en mänsklig rättighet. För många kanske detta ses som en självklarhet, men det är så mycket som rör fittan som inte kommer fram. Som döljs pga kassa normer, tabu och skamkänslor. 
- min tanke med en ny sak om fittan i veckan är att upplysa, ge kunskap som en aldrig fått höra eller lära er något nytt om er kropp. För en del kommer mycket kanske vara gammalt och upprepning, för andra kommer allt vara nytt. Oavsett så vet jag att vi behöver prata mer om fittan! 
 
Så, välkomna till 2015 - fittans år! 
 
0 kommentarer