första dagen

Avslutade gårdagen med att naken ha enkvinnaallsång till Håkan-låtar medan jag sippade cava. Detta skedde efter att alla gäster gått. Och nu inleder jag året med att äta rester från en av desserterna i går innan jag ska kila iväg till jobbet. 
 
Och jag tänker på en diskussion vi hade i går, minns ni prästen som ollade post-it-lappar för några år sen? En av gästerna berättade hur ett grabbgäng bestämde sig för att olla allt i ett hus under en skidsemester. Att de gick ihop och kom på idéen. 
- och vi skämtade om hur vi skulle snigla allt i ett hus. Men vi kom mest till frågan om hur det skulle gå till? Räcker det med att nudda eller ska det lämnas kvar vätska? Jag är ingen expert på ollning, så jag vet inte hur en tänker kring sånt. Fast mest pratade vi om hur det ens går till när folk kommer på denna sortens tankar? Är det en som säger det och så hakar alla på för att det förväntas av en? Att det sker på grund av grupptryck? Eller går människor runt och fantiserar om att göra detta? Det vore ju intressant att veta. 
 
 
0 kommentarer