första träffen!

Nu har vi haft första träffen med bokcirkeln Hedvig! Uppslutningen bestod av mig och Ove, som hamnade på Fabrique Odenplan. Första boken vi haft under januari är Maken av Gun-Britt Sundström. En förhållanderoman. 

Upplägget för bokcirkeln är att det är böcker skrivna av kvinnor, gärna feministiskt och att träffarna ska vara fina och peppiga. Gärna ge utrymme för häng. Och jag gillar tanken av att böckerna gärna finns på bibliotek eller i pocket. Det ska liksom inte kosta att vara med i en bokcirkel. 

Första träffen blev himla fin och vi hann strukturera upp ett frågeformulär för kommande träffar. Det ska gärna vara lite uppstyrt, men inte överdrivet. Detta är ju min första cirkel så jag vet inte hur andra gör? Men vårt upplägg känns bra.
 
Fina Ove, som jag känt sedan tiden på Pocketogram. Då arbetade vi ihop som säljare. Jag blev kvar i tre månader och Ove i sex? Hursomhelst, vi har hängt sedan dess. 
Kan rekommendera Fabrique för deras bröd. Men knappast för priset eller personalen. Vi ska hitta en bättre plats till nästa gång. 

Nästa bok till februari blir Flickvännen av Karolina Ramqvist. 
0 kommentarer