novembers böcker
November var en fantastisk bok-månad, jag var ju på semester i två veckor och hann läsa nästan en bok om dagen. Jag vet inte hur ni definierar drömsemester, men det är så jag kategoriserar en drömsemester <3 Och jag hann med att läsa dessa:
- Ramona av Marta Söderberg
- Skuggorna av Katarina Wennstam
- Villig av Christina Wahldén
- God jul av Jonas Karlsson
- Not that kind of Girl av Lena Dunham
- Lilla Smycket av Patrick Modiano
- Mad about the boy av Helene Fielding
- Rör mig inte av Tahereh Mafi
- Projekt Rosie av Graham Samson
- Utan personligt ansvar av Lena Andersson
- Allt som är av Linn Bursell
- We are liars av E . Lockhart
- Äta kakan och ha den kvar av Kristin Emilsson
Totalt: 12 stycken
Gillade mest: Rör mig inte, jag har nog aldrig läst en dystopi med så vackert språk. Jisses!
Gillade minst: Lilla Smycket. Brukar försöka läsa nobelpristagare, och jag blir alltid lika besviken. Tål inte långsamma böcker där inget händer.
Största överraskning: Utan personligt ansvar, jag gillar den! Och det hade jag aldrig trott.
Största besvikelse: Allt som är, den slutade så jävla dumt. Huvva.
Gillade minst: Lilla Smycket. Brukar försöka läsa nobelpristagare, och jag blir alltid lika besviken. Tål inte långsamma böcker där inget händer.
Största överraskning: Utan personligt ansvar, jag gillar den! Och det hade jag aldrig trott.
Största besvikelse: Allt som är, den slutade så jävla dumt. Huvva.