novembers böcker

November var en fantastisk bok-månad, jag var ju på semester i två veckor och hann läsa nästan en bok om dagen. Jag vet inte hur ni definierar drömsemester, men det är så jag kategoriserar en drömsemester <3 Och jag hann med att läsa dessa:

- Ramona av Marta Söderberg

- Skuggorna av Katarina Wennstam

- Villig av Christina Wahldén

- God jul av Jonas Karlsson

- Not that kind of Girl av Lena Dunham

- Lilla Smycket av Patrick Modiano

- Mad about the boy av Helene Fielding

- Rör mig inte av Tahereh Mafi 

- Projekt Rosie av Graham Samson

- Utan personligt ansvar av Lena Andersson

- Allt som är av Linn Bursell

- We are liars av E . Lockhart

- Äta kakan och ha den kvar av Kristin Emilsson

Totalt: 12 stycken
 
Gillade mest: Rör mig inte, jag har nog aldrig läst en dystopi med så vackert språk. Jisses!
Gillade minst: Lilla Smycket. Brukar försöka läsa nobelpristagare, och jag blir alltid lika besviken. Tål inte långsamma böcker där inget händer.
Största överraskning: Utan personligt ansvar, jag gillar den! Och det hade jag aldrig trott. 
Största besvikelse: Allt som är, den slutade så jävla dumt. Huvva. 


0 kommentarer