tavlor på kliniker

I går när jag var och hivtestade mig så hade vi ett bra samtal både innan, under och efter. Hen som gjorde testet var fantastisk! Ville nästan byta nummer och fortsätta samtalet en annan gång, så bra kändes det. Men iaf, när vi gjort testet och fått reda på resultatet så frågade hen om jag hade några ytterligare frågor:
 
C - Ja, jag kan väl lika gärna passa på när vi står här. 
X - Ja?
C - Det här med tavlor på väggarna, varför är ni så förbannat dåliga på det? (Ingen MI är inte...) 
X - Jo, det ska jag berätta för dig. 
 
Och så berättade hen hur dom haft dessa lokaler i kanske två år, men att det var så sent som för ett halvår sen dom fick tillstånd att ha en tavla per rum. Som består av ett fotografi bakom en glasskiva och som har silikon längs kanterna. För att tavlan ska kunna gå att sprita och torka av. 
- på grund av reglerna gällande sterila miljöer. För annars kan det fastna resistenta bakterier bakom ramen eller på väggen bakom tavlan, om tavlan skulle hänga fritt. 
 
Så till alla er som också legat i gynstolen och funderat över varför det är så tråkiga väggar, eller funderat över varför det inte finns någon affisch på väggen - där har ni svaret. Dom får helt enkelt inte pga hygien osv. Jag har tänkt på denna fråga i över tio år. Känns skönt att ha ett svar. 
 
 
1 kommentar
carro c

Man ba som sargon nu då lite mer A än en lebish men som A /VCARROV