vecka fem

Jag vet inte hur tiden kan gå så snabbt, men jag bara hoppas att detta innebär att våren snart är här. Jag längtar lika mycket efter tulpaner och barmark som jag hatar snön och kylan. Denna vecka ska jag syssla med detta:
  • Plugga körteori
  • Planeringsmöte för kommande pass - inför varje pass på lättare svenska har vi möte och planerar hur vi ska lägga upp kommande pass. För att på så sätt anpassa oss helt efter varje enskild grupp. Då språknivån kan variera, så är det viktigt att planera och fixa så mycket som möjligt för att det ska bli bra för gruppen. 
  • Hälsa på i en kompis nya lägenhet!
  • Utbildning i tre heldagar om MI och testning
  • Två pass på lättare svenska för RFSU
  • Ett fritidspass för RFSU
  • Träna några gånger
  • Hamburgekväll
  • Komma igång med kurserna
Just nu är det tre olika projekt som är igång + plugg + körkortet, och jag gillar detta upplägg. Jag gillar när det är olika saker från dag till dag, när en måste planera och avsätta tid för olika saker. Och när jobbet varierar. Ibland brukar jag tänka över när jag ska bestämma mig för bara ett jobb. Den dagen kommer nog någon gång. 
 
Och eftersom det är Guldbaggen i dag, vill jag tipsa om detta klipp. Fantastiska Ann Petrén pratar om manlighet och män i filmens värld. Ljuvligt klipp. 
 
0 kommentarer