Fischer <3

Att ha semester är överdrivet ljuvligt. Att skrapa bort färg från storstugan medan solen ligger på, en klipper gräs och en vattnar blommor - dessa dofter tillsammans är svårslaget. Jag har även hunnit med att läsa ut två böcker och är halvvägs på den tredje. 

Under tiden jag målade lyssnade jag på ljuvliga Nilla Fischers sommarprat. Och att höra denna hårdmjuka skånskan berätta om fotboll, genus, om sitt livs kärlek och hur kasst det ser ut i fotbollsvärlden och hur den så tydligt och vidrigt skiljer på kvinnor och män - då smälter mitt hjärta. Jag älskar att lära mig mer om hur genus fungerar i fotbollsvärlden! Och det är fan inte en vacker historia. Helvete vad jag blir lack när Fischer rabblar siffror om hur orättvist det är i fotbollsvärlden.

Om jag hade kunnat mer om fotboll hade jag så gärna velat kämpa för denna fråga, för det behöver ske stora förändringar. 
- men istället får jag tipsa er som kan saker om fotboll att käfta i denna fråga. Och ni andra får iaf lyssna på ett av sommarens viktigaste sommarprat. 
0 kommentarer