Stalker

 
Jag har ju läst alla Kepler innan och var nog lite för peppad på denna. Och det är exakt samma stuk som de tidigare: över hundra små korta kapitel vilket gör att en läser sida efter sida. Men denna var så otroligt lång? För er som inte läst Kepler innan så har det tidigare handlat om en kriminalkommissarie som typ har tre kvinnnor samtidigt, är extremt hyllad och alltid gör som hen själv vill - dvs spöar, hotar osv för att få sin vilja igenom. Utöver det är det en psykoterapeut vars specialitet är hypnoser. Dessa personers liv flätas samman ytterligare en gång samtidigt som kvinnor slaktas - strax efter att en film skickats till polisen där en får se kvinnan levande. 
- OBS: ingen spoiler, detta står på omslaget. 
 
Efter några hundra sidor hade jag redan tröttnat? Och jag missade att det var två kvinnor det handlade om i början? Så även om de första hundra sidorna var otroligt spännande, så blev jag borttappad bland alla överdrivna scener? De första skräckscenerna var vidriga och jag övervägde att sova med tänd lampa - fast sen dog det. Det är inte så intressant att läsa om samma händelse om och om igen. 
 
Och när det var över hundra sidor kvar hade jag redan listat ut vem det var. Så Stalker får en av fem palmer. 
Albert Bonnier förlag
0 kommentarer