deo för fittan?!

Veckorna bara rullar på och vi är redan framme vid vecka tolv om fittan. Alla tidigare texter om fittan hittar ni till höger under fliken fittan<3. Denna vecka ska jag ta upp något som är växlar mellan att vara fascinerad av - och att förakta.  
 
Jag pratar givetvis om fitt-deon. Eller "Deospray Intim". Jag har varit på två olika Pontus-restauranger, och bägge har denna produkt hos sig. Är Pontus sponsrade eller vad är det som händer? Jag förstår inte kombinationen av fitt-deo och en tallrik mat? Någon annan som gör det, lämna en kommentar. Men ska vi ta och titta lite på den produkten tillsammans?
Såhär tjusigt uppdukat står det vid sidan av handfatet. Det är guldigt och ser ganska snyggt ut. Sen tittar vi lite närmare på vad det egentligen är - Svensk intim hudvård. Intressant. Intim är alltså ett annat ord för fittan, men det är nog underförstått. 
 
En liten sprayflaska som innehåller någon slags vätska jag ska spruta på min mest intima del - fittan. Deo på fittan? Va? Behövs det? Eller nu fattar jag ingenting? Svettas fittan? Luktar den illa? Varför deo där? 
- ja ni, många bra frågor. Och nej, fittan behöver ingen egen deo. I fittan finns det slemhinnor som rengör sig själva dagligen tack vara flytningar. På så vis rengörs fittan konstant, hålls fuktig och ren. Om en gymmar, duschar eller tvättar resten av kroppen kan en självklart duscha av fittan också. Med ljummet vatten. Ingen tvål, inget parfymjox eller tvåler som luktar fruktsallad. - Eftersom fittan rengör sig själv, behövs inget annat. 
 
Jag vet inte hur pepp ni är på olika kemiska namn och dylikt, men jag fattar ingenting om vad den innehåller. Jag förstår typ "Parfum" - resten är enligt mig bara kemiskt jox? Vad är det för saker och varför skulle jag vilja ha det nära min fitta? Så många frågor och så få svar. Produkten är iaf brandfarlig och ska hållas långt borta från barn - men ska placeras på min fitta? Känns rimligt...
Och här har vi lite mer information om var produkten ska placeras - jag tolkar det som ovanpå de yttre fittläpparna. Min spontana tanke? Hur vig måste en inte vara för att dels hålla burken på 15 cm avstånd OCH se var en sprayar? Hur ska det gå till?Alla fittläppar är ju olika stora och hänger på olika vis, och är sällan lika stora. Och hur ska en göra med fittläppar som är olika stora, hänger olika mycket och som kanske inte täcker de inre fittläpparna helt? Eftersom produkten enbart ska vara på utsidan av fittläpparna och inte ska komma i kontakt med de inre fittläpparna eller slemhinnor. Känns som en krånglig uppgift. 
- deon ska dessutom placeras på ren hud? Och gärna några gånger om dagen? 
 
"Ladies" - låt mig vara ärlig: denna produkt är skit. Och jag ska sammanfatta det i några enkla punkter.
 
1) Inledningsvis så finns det män med fitta, kvinnor med fitta och andra personer med fitta. Inget som bara "ladies" har.
 
2) Varför, varför, varför skulle jag vilja att min fitta ska dofta och smaka "Green pear, Bergamot och Jasmine"?! Kön doftar och smakar kön. Konstigare än så är det inte. Det känns skrattretande att jag skulle vilja dofta frukt? Är jag en vandrande fruktsallad eller är jag en kropp? 
 
3) Denna produkt ska alltså blockera "odör" och hålla fittan "fräsch". Mmm, vad mysigt. Gör den att jag även får blått mensblod? Alla fräscha mensreklamer innehåller ju blått blod, och dom ser alltid så jävla glada ut på väg mot baletträningen, på lunchen eller när dom hoppar förbi en fontän. Ge mig blått mensblod, om så bara för en dag!
 
4) När kommer deo för pungen? Min spontana tanke är att folk med pung tenderar att sära jävligt mycket med benen på tuben - kanske för att fläkta pungen? Men kan inte dom istället få en deo för pungen? Så får deras kön dofta päron och jasmine - SAMTIDIGT får vi andra också plats på tuben? Ska vi säga så istället? Fler päron-deos åt pung-bärare - mer plats på tuben! 
 
5) Jag skulle kunna komma på ett gäng grejer till som jag stör mig på, men hinner inte just nu. Kommer ni på något, så kommentera. 
 
Vill ni veta varför jag rasar över denna produkt? För att den skapar ett behov som inte finns. Den skapar tankar om att fittan är äcklig, ofräsch, luktar äckligt - och den skapar tankar om att det behövs tillsättas något för att en ska vara fräsch. Produkten skapar ett behov som inte ska behöva existera. Men nu när den finns kommer folk att börja ifrågasätta sin doft, sitt kön, sin fitta, sin hygien och sätta igång massa tankar. Denna produkt är bara ännu en grej som förstör och skapar förväntningar och tankar om att det är något fel på ens kropp och funktion. 
 
 
Fittan kan absolut dofta - precis som resten av kroppen! Det kan variera beroende på var i menscykeln en är och hur en sköter sin hygien. Men en fitta som mår bra, doftar fitta. Och det behövs ingen jävla deo för att hålla den "fräsch". Fittan rengör sig själv konstant och hela tiden - och behöver ingen yttre påverkan. Så tack men nej tack till Deo Doc. 
 
0 kommentarer