plats 287

Jag har dyrkat och älskat Harry Potter och hans vänner sedan gänget var såhär små:
 
Tills gänget var såhär stora:
 
Men jag hamnar ändå på plats 287 i kursen Harry Potter och hans värld. Varför? Varför kan jag aldrig få komma in på den kursen? Jag tror att det är tredje året i rad som jag söker? Och jag klättrar väl max 15-30 platser varje gång? Så jag lär väl komma in om 20 år?
 
Om en skulle ha chansen att skriva en uppsats som ansökan hade jag utan problem fått komma in! Då hade jag skrivit ihop något magiskt om hur mycket jag dyrkat böckerna, hur jag läst sönder de tre första och hur jag köat mitt i natten inne i stan för att köpa en bok. <3
 
Men nej nej, gå istället på något så irrelevant som gymnsiebetyg eller tidigare högskolestudier? Larvigt. 
 
Grattis till alla er som kom in. Verkligen kul. Hoppas ni får det trevligt och mysigt ihop. 
 
ps. kom ni andra in på något? Jag kom inte in på en enda kurs? Och jag hade ändå sökt sju kurser. Men jag blev typ tusende reserv på varenda jäkla kurs. Det är 90-talisterna som tar över. Tant får ge sig.
0 kommentarer