borttappad menskopp

Jag och E ägnade lite för mycket tid åt att leta efter min menskopp. Och jag höll på hela morgonen med detsamma. Hur är det ens möjligt att tappa bort den? Jag är ju suverän på att städa bort saker. E's nya metod mot detta är att lägga undan saket hon vet att jag skulle kunna städa bort... 

Men en menskopp? Den använda ju en vecka och då bär jag ju på den konstant. Sen när mensen är över brukar den ligga i badrumsskåpet. 
- fram till nu.

Och jag märkte vilken stress detta skapade hos mig. Vart köper en menskopp? Hur lång leveranstid är det? Vilka apotek säljer? Och kanske värst av allt - måste jag stoppa upp packad bomull i fittan nu? Huvva. Jag fick även bära binda för första gången på år. Så märklig känsla. 

Jag hittade den sen, på jobbet? Vet inte ens när jag la dit den. Men jag slapp iaf hitta en ny menskopp och jag slapp att använda tamponger. Slutet gott osv. 
mens menskopp tamponger
0 kommentarer