queera THG

Har min andra heldag på THG i dag, så ljuvligt och märkligt att mingla runt i alla gamla lokaler. Men samtidigt väldigt mysigt<33 Fast jag vacklar ständigt mellan att känna mig som sjutton igen och en halvvuxen som fejkar sin när aro? Ungefär samma känsla som när jag är på systemet- ständigt redo att bli påkommen fastän jag har rätt att vara där? 

Nu har jag haft första passet och hann gå till biblan på lunchen. Biblan måste vara den plats vi hängde mest? Vi tog alltid glasrummet i ena hörnet, käkade minst två snickers/mars varje eftermiddag och pluggade sockerhöga. Livet var så härligt.

Och titta vad dom har - en hel vagn fylld med hbtq-litteratur!! Fattar ni hur stort det är? Mitt sextonåriga jag dör av dåndimpen. Fan vad fint och vettigt att synliggöra och ge denna litteratur plats. Det är romaner, fakta och klassiker i en härlig blandning. Heja älskade THG<333
- så bra böcker!
- och titta här, mina älsklingar bredvid varandra :))))
rfsu skolpass thg
0 kommentarer