Smulklubbens skamlösa systrar<3333

Jag har precis läst ut och om en av mina absoluta favoriter någonsin - Smulklubbens skamlösa systrar. Den är skriven av queen Mian Lodalen och jag minns när jag läste den första gången som femtonåring? Och jag älskar den exakt lika mycket nu som då. 
 
I Smulklubbens skamlösa systrar får vi följa dom tre vännerna My, Hedda och Mackan genom queera Stockholm. Anledningen bakom klubben är att personerna ständigt får stå ut med att klara sig på smulorna från andra människors relationer. De blir kära i gifta personer, knullar med upptagna flator och minglar ständigt mellan att vara hysterisk/kåt/kär/förtvivlad. 
 
Som femtonåring var detta en helt ny värld för mig. Flator, flatklubbar, tjejer som knullade, tjejer som var kåta - och allt var helt fantastiskt. Nu när jag läser om den så skrattar jag fortfarande högt, jag rodnar när dom knullar och jag myser när My blir förälskad. Jag älskar att ta del av flatvärlden via Mys ögon och det är häftigt att minnas tillbaka till hur mycket denna bok betydde för mig som ung. Boken innehåller mycket slang, talspråk och snabba dialoger. Och den är såå ljuvlig! 
 
 
Och den är så inspirerande att läsa - speciellt med tanke på att jag i nästa vecka ska iväg på skrivarkurs där Lodalen är en av ledarna. Jag blir lite yr av tanken på att jag ska hänga med henom och Sara Lövestam + 10 till i en hel vecka. Det är liksom lite för peppigt för att kunna greppa? <3333
 
 
Jag vill rekommendera alla att läsa Smulklubbens skamlösa systrar! Den har några år på nacken, men det gör inget. Har en någon gång varit i Stockholm kommer en känna igen sig på olika platser. Och har en aldrig varit i Stockholm kommer en iaf vilja fira Prideveckan i huvudstaden. Läs! 
 
Smulklubbens skamlösa systrar får fem av fem palmer. 
Forum
1 kommentar
Fridah

VAAAA VAD ÄRE FÖR KURS?????

Detta är fan världens bästa bok!