att yoga hemma

Jag har insett att bästa sättet för mig att stressa ner är att träna. För det sker något magiskt när jag gör det. Förutom att min kropp fylls med endorfiner så kan jag bara fokusera på vad min kropp gör, höger/vänster, hur mycket svett min kropp kan producera och vad för slags träning jag vill göra. Jobb, stress, press, ångest - alla sådana tankar bara försvinner. Men i dag hann jag ironiskt nog inte träna mellan jobb och bärande av fatboy. Eller jag hann kubba i en kvart innan jag fick kramp i bägge ben...
 
 
Så jag har istället testa att yoga hemma för första gången. Jag har alltid tänkt att det skulle kännas fånigt? Men det är ju alldeles ljuvligt. Jag hittade en film med titeln "Yoga For Relaxation" på 33 min, som var ljuvlig. Hen pratar fint, säger saker för själen och den är inte krånglig alls. Det handlar mest om att andas och att lyssna på sin kropp. 
- och det jag älskar med yogan - en kan inte vara dålig på det. Alla övningar går att anpassa efter kroppsform, smidighet, känsla och hur kroppen mår just den stunden. Dessutom blir jag alltid så rörd av alla fina saker som sägs./mvh HSP. 
 
Varsågoda för veckans träningstips! <3 
Caro tränar att träna hemma starka ben yoga
0 kommentarer