hipsters

Sitter på Urban Deli på Sveavägen och surplar kaffe för överpris. Folk dricker juice ur vinglas och en person hällde nyss ut en chiapudding över en arbetskollega. Jag blir mest förvirrad över att det ska vara så otroligt casual samtidigt som allt är så jävla genomtänkt. Typ som när hipsters klär på sig. 
 
Mitt frukostsällskap kommer om en timme, så jag ska försöka beta av följande lista så snabbt som möjligt:
- kolla mailen och svara på samtliga
- betala ut arvoden
- ha ekonomimöte med COL
- synka datorkalender med papperskalender
- spika en träff med min arbetsgrupp
- boka datum med en referensgrupp
- blippa enkäter
- transkribera intverjuer
- maila ett gäng informatörer
- arbeta med en ekonomisk lathund
- boka in pass med Testpoint
 
Ungefär såhär ser min jobblista ut om dagarna. Och den här listan kan gå på några timmar eller några dagar. Ibland har jag lite fler möten, men annars är det mycket uppstyrande av träffar, information som ska ut till en grupp och annan information som ska bearbetas. Osv osv. Med tanke på hur mycket olika saker jag gör i mitt jobb, så kommer jag aldrig kunna tröttna. Heja!
0 kommentarer