I got all I need when I got you and I

 
HT´s första bebis kläcks närsomhelst, så vi överraskade Malin med en riktig HT-kväll. En sådan kväll har innefattat samma saker i snart tio år: tacos i mängder, minst två kg smågodis, någon ytterligare efterrätt, chickflickfilm, fniss och nostalgi. Under gymnasiet hade vi en sådan kväll nästan varje vecka? Vanligtvis brukar jag somna en kvart in i filmen, men denna kväll såg vi Pitch Perfect 2 <3333
 
Jag måste skriva mer om Pitch Perfect 1 och 2, för det är helt genialiska filmer. Storyn: ett gäng queens som sjunger acapella. Bägge filmer klarar utan problem Bechdel-testet, och handlar främst om deras vänskap och kärlek till sången. Givetvis förekommer en del snubbar och lite heterodravel, men det är inte fokus. Dessutom har båda filmer bra representation av etnicitet, kroppar och sexualitet. Ljuvligt. 
 
Och jag vet inte om jag var så extremt peppad och kärleksfylld över att hänga med HT, men jag bölade på när detta nummer var. Två gånger på raken dessutom, eftersom vi var tvungna att se om slutet. Det är något som berör mig djupt när ett gäng queens samarbetar och sjunger tillsammans. Helvete vad fint det är. Se själva! Och det är något fantastiskt att kunna göra exakt samma sak om och om igen med ett gäng en älskar och aldrig tröttna. Visst, vi hetsar inte längre över en engelskaläxa eller stressar över någon gruppuppgift. Men förutom det är det samma stämning som alltid, och jag älskar dessa kvällar så otroligt mycket <3 
HT filmtips
0 kommentarer