Testpoint <3

 
Jag fick frågan i förra veckan om vad det är jag älskar allra mest med att jobba med Colour of Love. Jag har ju arbetat för COL i över fem år. Först som informatör, sen som samordnare och nu är jag en del av projektledningen. Och det jag alltid älskat med projektet är att en har direkt kontakt med målgruppen. Målgruppen för COL är unga, unga vuxna och unga msm. Det är ju uppsökande verksamhet där en får prata direkt med målgruppen. De får själva välja vad de vill att vi pratar om och kan välja allt mellan fittfakta, kondomskola, sant eller falskt om könssjukdomar, kuken, analen, känslor eller gråzoner - allt finns ju inom COL! Och det häftigaste med det arbetet är att jag är på plats och kan svara på alla följdfrågor. Jag kan spräcka hål på myter, förklara, visa bilder, diskutera och svara på allt som kan dyka upp. 
 
Och detsamma gäller Testpoint. För Testpoint är målgruppen främst msm, transpersoner och nyanlända personer. Folk kan komma till oss när vi är på Huset (måndagar och onsdagar), nattklubben Candy (varannan fredag) och Basement (varannan lördag) - och ta snabbtest för hiv. Men folk kan också ställa frågor, prata om andra könssjukdomar, få tips på andra mottagningar och bara prata om överföring av könssjukdomar. Vi har ju främst fokus på hiv, men svarar givetvis på andra frågor också. 
- och jag tycker så himla mycket om detta upplägg! 
 
 
Att vi får träffa målgrupper direkt, svara på frågor, förklara och bara finnas till som en möjlighet utanför vården. Jag är så jävla glad och tacksam över att jag får jobba med olika målgrupper och möta stora delar på plats och direkt. <3 
Colour of Love RFSL Testpoint
0 kommentarer