vardag

Ibland blir jag påmind om hur ljuvlig vardagen kan vara. Jag vet inte om det är för att jag alltid jobbar några kvällar i veckan eller om det är för att jag och E gått om varandra ett tag - men i går blev jag förälskad i vardagen på nytt. Att få klä av sig jobbkläder och glida runt i något mjukt, för att sen bara fokusera på kvällens middag. Det var så skönt att bara hacka grönsaker, fräsa lök och laga köttfärssås för hundrade gången. Det är ju någon slags terapi att laga mat medan någon serie är på i bakgrunden. Om vi skulle kartlägga allt vi ätit under vår relation, skulle nog denna rätt hamna på första plats :))) 

Innebär det här att jag arbetar för många kvällar? Eller att jag fortfarande har behov av att ha tråkigt? Oklart, för när jag hänger med donnan är det aldrig tråkigt. I går satt jag och stirrade på henne istället för senaste avsnittet av Modus, för jag kan fan inte förstå hur jag kan ha en sån ljuvlig och rolig partner <333
The Real L Word
0 kommentarer