gonorréerna

Jag var nere i vår källare här på kontoret och hittade detta klistermärke på insidan av dörren. Givetvis blev jag otroligt nyfiken! Gonorrérna. Och lite palmer, lite hyddor och blått vatten. Jo jag tackar! Vilka ligger bakom detta? Vad var tanken? Var det en kampanj? Hur skapades detta syfte? Vilka var målgruppen? Hur gick kampanjen? Osv osv osv. 
 
För ni ser ju själva, detta klistermärke är så spektakulärt! Som tur är har jag ett gäng briljanta kollegor som på olika vis kommit i kontakt med detta klistermärke. Och det var en gammal sommarkampanj för Love Power. Och det fanns även andra platser: Hiv City, Condyl'omme, Herpås, Klamüdia. 
 
Och deras slogan var: åk inte dit i sommar!! Och en fick ett pass! Så tanken var att könssjukdomar fanns "där borta", men inte är hemma. Så dessa var som någon slags påminnelse på alla könssjukdomar en inte vill ha. Genom att göra om namnen på sjukdomarna till lite lustiga orter och skapa ett pass. 
- men om en får ett pass, då borde det ju innebära att en kan åka dit? 
 
Så himla märklig kampanj. Men jag kan tänka mig att det blev en stor snackis? Så ur det perspektivet kanske kampanjen var lyckad? Att folk pratar om könssjukdomar kanske undermedvetet leder till att folk tänker mer på hur sjukdomar överförs samt att de testar sig mer regelbundet? Men rent informativt och upplysande skulle jag säga att den är ganska så förkastlig. Könssjukdomar finns i alla länder och en kan få det oavsett var en knullar, om en har den sortens sex där sjukdomar kan överföras. 
 
Men jag tycker ändå att det är intressant och härligt att se på hur äldre kampanjer sett ut, och se hur mycket som förbättrats! Och även inse hur mycket saker vi har kvar att utveckla och jobba med framöver. 
#1 - T

MAN inte en.

Vi måste värna om våra pronomen, snart finns dom inte kvar. haha