hundra

Jag inser nu när hösten kickat igång och folk börjat sina kurser och utbildningar att detta är första hösten sen efter gymnasiet som jag enbart jobbar 100%. Tidigare år har jag alltid haft plugg, jobb, volontäruppdrag, utbildningar och tusen andra saker. Har jag jobbat 70% har jag pluggat minst 50% och jag har pluggat så har jag pluggat minst 150% osv. Och alltid tagit jobb. Och även de veckor jag haft jobb på arvoderingsbasis så har det alltid varit maxat. 
 
Och jag har ju älskat det. Jag har ju älskat att ha mängder att göra, alltid ha en ny stad att besöka, en ny utbildning att gå eller hålla i och alltid ha kalendern fullbokad. Tills nu. Jag har mitt absoluta dröm-jobb. Jag är sexualupplysare och projektledare hos RFSL´s hiv & hälsa-avdelning. Det blir liksom inte bättre och finare än det?
- jo kanske, min dröm är fortfarande att ha ett eget tv-program. 
 
Fast jag kan ändå sakna att plugga, i alla fall lite? Det är ju knappast en klass jag saknar eller något som har med att hänga med andra att göra. För jag har aldrig trivts i dom klasser jag gått i. Men jag kan sakna att snacka med lärare, få bolla tankar och få grotta ner mig i artiklar och böcker jag är intresserad av. Jag kan sakna att hitta ännu ett område som jag tycker är intressant och lära mig mer om något. I ren panik anmälde jag mig till två kurser för nu i höst, får se om jag ens påbörjar dom. 
 

Såhär liten och gullig var jag iaf när jag kom in på mina första kurser i sexologi. Då drack jag en hel flaska bubbel själv, som Nattis pappa köpte. Jag hade köpt den på bilden, men den var inte tillräckligt "fin", så jag fick en annan. Så gulligt :))) 
 
0 kommentarer