Minnet fullt om höstpepp

Innan 07.00 var jag på jobbet, av den roliga anledningen att jag skulle larma av åt snickare. Och jag har ju någon slags förkärlek för hantverkare. Jag minns alla dom gånger jag släntrade in på Pappas kontor absolut senast 06.30 för att äta smörgås som han hade gjort kvällen innan och hinka kaffe innan vi skulle iväg på något uppdrag. Så det var inte så jobbigt att gå upp innan solen denna morgon, och jag tror att detta är första hösten på tio år som jag inte har ångest inför? 
 
I veckans avsnitt av Minnet Fullt pratar vi om just höstpepp - vad det är för bra saker med att hösten faktiskt är här. Jag är ju en sommardyrkare medan Fridah mer gillar hösten. Så vi listar olika fördelar med att hösten är här, samt ger tips på vad en kan göra när dagarna blir mörkare och mörkare. Alla tips jag levererade var jag seriös med - så letar du också efter någon att göra liknande saker med i höst, maila till [email protected] <3 
 

Ladda ner veckans avsnitt, följ oss på facebook där vi heter Minnet Fullt och maila frågor, funderingar och kärleksbrev till [email protected] 
 
Dessutom pratar vi om det som vi alla sett, hört och känt inom oss - det som vi inte längre kan blunda för. Personer som drunkar och dör för att de vill sätta sin familj i säkerhet. Människor som behöver fly från krig till en säkrare plats. Och det är något som händer just nu, människor vaknar till liv på ett helt annat sätt och vill engagera sig. Medmänsklighet och att ha hjärtat på rätt ställe är bland det vackraste som finns. 
Minnet Fullt
0 kommentarer