lonely girls

Ett tag var underkläder min absoluta hobby. Jag älskade att köpa vackra plagg i mjuka/sexiga/svarta/svindyra material. Jag kunde jobba några OB-pass och ha råd med trosor för hundratals kronor. Och jag älskade att gå loss bland blanka material och spets. Ett tag hade jag även färgmatchat varje dag. Inte som backup ifall jag skulle bli påkörd och hamna på sjukhus, utan för att jag gillade tanken av att vara matchad. Sen kom en tid då jag insåg att bomull är bäst för floran. Och nu är jag inne i en period då jag vill slänga alla mina bygelbhs och bara bära mjuka linjer runt kroppen. 
 
Sen trillade jag över dessa bilder. Och jag vill äga vartenda plagg. Och ha dessa bilder som tavlor på mina väggar. Kvinna gudinna, jag dör vad vackra bilder. 
Bakgrunden är att Lena Dunham (till vänster, om nu någon missat GIRLS) rasade över att en spansk tidning retuscherade bort halva kroppen på ett omslag, och blev queen av vettigt kroppsideal. Tillsammans med lovely Jemima Kirke är de nu modeller för underklädesmärket Lonely Girls. Tanken med detta är att deras kroppar ska få existera exakt som dom är. Ingen retusch och inget jox, bara kroppar. <3
 
(sen kan en ju alltid hoppas på liknande kampanjer med blandade kroppar gällande utseende, hår, funkis, etnicitet, sexualitet, kön osv. men detta är ett steg i rätt riktning!) 
girls undies
1 kommentar
Laila

Coolt =) Önskar dig en härlig helg :) Kram!