bröllopssånger

En sak som tagit tid att planera är låtarna till bröllopet. Jag kan tänka mig att det är enklare om en gifter sig i kyrkan, för då ingår det att ha med några psalmer. Och en kan välja orgel både som intro och utgång. Men när det är borgligt kan en kanske ha lite mer svängrum för hur valet av låtar går till? Jag har varit på några bröllop, men de borgliga jag varit på har haft väldigt kort vigsel utan musik. Vi har dessutom aldrig riktigt haft någon låt som är "vår låt". Har folk fortfarande det? 
 
Två förslag som E kommit på men som jag tackat bestämt nej till är: 
- eftersom det är ledmotivet till Fifty Shades of Grey, så var jag inte lika sugen på denna låt som E var... 
 
- den här är ju otroligt vacker! Men även en gammal PA-låt som jag inte vill tänka på när jag gifter mig med mitt livs kärlek <3 
 
 
Sen om en googlar så får en bara upp massa tråkiga låtar som en aldrig hört talas om eller som är alldeles för klyschiga. Men nu har vi äntligen hitta några låtar! Och jag är så himla glad över valen :)))) Nu ska vi bara se till att vi får högtalare, mickar osv som funkar att ha utomhus. 
Caro och Emelie flat-bröllop
2 kommentarer
Moa

Alltså det finns inte hur mycket jag längtar till detta bröllop!

Kim

Gifte mig borgligt i somras, och som du skriver borgliga vigslar är superkorta. Vi valde att göra vår vigselakt lite längre genom att spela en låt av Winnerbäck när vi vandrade upp tillsammans mot vigselförrättaren. Vi bestämde låtar dagen innan men en Winnerbäck- låt kändes som en naturligt val av olika anledningar. Tycker borgliga vigslar ger en större frihet att kunna forma vigselakten som man vill, vilket är trevligt! Hoppas ni hittar rätt låt och att bröllopet blir fint!