Jag är den som är den

Efter att jag hade läst ut Jag finns behövde jag läsa något roligt och jag valde denna ur bokhyllan. Succé! Jag är den som är den är skriven av Elin Lucassi och ges ut av Kartago. Jag var på releasefesten på Folkbaren, men minns att jag inte kom fram till Lucassi för att det var så mycket folk :))) 
 
Åhhh!! Den är så jävla bra och rolig! Jag älskar ju serier ritade av vettiga queens <3 Det som är roligast och smartast är alla serier där författaren ritat serier där kvinnor och män bytt plats. Det är enkelt och genialt. Plus att det verkligen sätter fingret på helt sjuka normer, beteenden och handlingar som tas för givna/är accepterade/ses som rimliga och vettiga i vårt samhälle. När det egentligen är sexistiskt/vidrigt/diskriminerande. 
 
Låna på närmsta biblo eller unna dig en rolig julklapp! Jag är den som är den får fyra av fem palmer. 
Hahahaha, jag skrattade åt den här bilden så länge. För det är så sjukt att vi pratar på detta vis om kvinnors kroppar. Och att det typ är ok? 
 
Mer mens-sex åt folket :))) OBS: såklart när samtliga personer är testade och har koll på sin status :)
 
Rubriken är "Tänk om litteraturälskare var lite mer som idrottsfans" :)))))
Kartago
0 kommentarer