Utmaning: Håkan

Under någon solig eftermiddag i Sitges satt vi och spånade på hur vi skulle kunna skriva tillsammans. Vi var några som skrev ihop, läste varandras texter, gav feedback osv. Om en inte skriver så kanske en inte fattar detta, men för mig var det riktigt nervöst, och på något sätt utlämnande? Men också väldigt skönt och fint att få läsa någon annan människas texter - som förmodligen kände samma sak som jag? Visserligen var alla mina texter inspirerade av verkligheten, så det kanske bidrog till känslorna? 
 
Vi kom in i det efter några dagar och till slut kunde jag längta efter att få läsa upp något inför andra. Häftigt hur en kan förändras och utvecklas på bara några dagar. Hur som helst, jag och Malin kom fram till en briljant plan - skriva till Håkan. 
 

Och i går kom vi fram till följande regler:

Deltagare: Malin och Caro

Slag I med en tärning: skivan

Slag II med två tärningar: låten på skivan

Tid: En vecka

 

Så varje vecka är det någon av oss som slår tärningarna, och vi kommer båda att skriva till samma låt. Sen när vi skrivit klart skickar vi texterna till varandra. Kanske skapar vi en blogg där vi lägger upp texterna? Presenterar dom för resten av Flatkollot? Eller ett långt google doc? Det löser sig. 

Första låten slog jag fram: Det dom aldrig nämner från 2 steg från Paradise

SkrivSitges flatkollot
0 kommentarer