att vara stolt

Som alltid vill jag under nyår prata om saker vi gjort under året, och gärna prata om mål/förväntningar och händelser vi ser fram emot under kommande året. Men mitt sällskap tyckte att det lät hetsigt och stressigt, så Naddi föreslog att vi istället sa saker vi var stolta över. Det kunde vara stort som smått. 
- och det var så ljuvligt att sitta med ett gäng nära och bara lyssna till vad dom är stolta över. Och nyttigt att tänka och våga säga högt saker en själv är stolt över. 

Jag kom fram till att jag är stolt över följande:

- att jag blivit headhuntad tre gånger. Först till Testpoint och gå utbildningen för att bli testare. Därefter blev jag handplockad som projektledare till RFSL förbundet och har arbetat med Nyanländaprojektet, Testpoint, Colour Of Love och en massa annat på hiv & hälsa. Och sen ytterligare en gång till efter det. 

Och allt detta har ju givetvis varit helt fantastiskt, magiskt och stort på samma gång. Jag har fått utvecklad enormt mycket, ta egna beslut, mycket ansvar och lärt mig sju år på ett år känns det som. Karriärsmässigt har 2015 varit guld för mig. 

- att jag åkte till Sitges. Fastän jag ville ställa in natten innan så packade jag min väska och stack till Flatkollot. Och jag tror nog att den resan verkligen förändrade mig. Jag är förändrad gällande hur jag ser på mig själv och mitt skrivande. Allt det där har lyfts flera nivåer. Dessutom fick jag hänga med fantastiska människor, njuta av solen och ge tid åt skrivandet. 

- att jag och E haft mer tid ihop. Det kanske är konstigt att vara stolt över? Men jag är så stolt, nöjd och tacksam över att vi ger varandra tid. Vi kanske inte hinner sitta flera timmar varje dag, men vi hånglar varje dag, smsar, kramas mycket och ofta. Och när vi väl har kvällar är vi bra på att fira oss<33

Och jag är även stolt över att jag gränsat när saker inte känts rätt, och det gäller såväl personligt plan, individbaserat, grupp och samhällsbaserat. Och jag är stolt över att jag tackat nej till saker, förhandlat lön och uppdrag samt satt mående före jobb i nästan alla fall. Eller jag har börjat med det. Heja mig! 

Jag hoppas att ni också vet saker ni är stolta över, stort som smått <33
0 kommentarer